Vad tycker dina kollegor är roligt att göra på jobbet? Vad har de för behov, begränsningar, prioriteringar, favorituppgifter och talanger? Den här kursen handlar om att zooma in på hur du, dina kollegor och din chef egentligen har det på jobbet - vad ni gör, tycker om, är bra på och brottas med. Det kan verka självklart att vi ska känna till dessa saker, vi jobbar ju tillsammans varje dag! Trots detta är det näst intill oundvikligt att att det blir en skev fördelning mellan hur mycket vi ser att vi själva gör och hur mycket vi ser att andra gör. Det är svårt att gå runt att vi är med oss själva hela tiden. Till slut kanske vi börjar fundera över - är det bara jag som jobbar på den här arbetsplatsen? För att kompensera för hur mycket tid vi spenderar med oss själva och våra arbetsuppgifter kan vi behöva ta till kommunikationens kraft. I denna kurs får du fyra tips på hur du genom frågor och informationsinsamling kan få en bättre inblick i dina kollegors insats på jobbet.
Det första tipset handlar om hur du på ett bra sätt kan ta reda på vad din kollegor tycker om att göra på jobbet. Det andra tipset handlar om att ta reda på vilka arbetsuppgifter kollegorna är lite extra bra på. Det tredje tipset handlar om att ta reda på vad de skulle behöva hjälp med. Slutligen handlar det sista tipset om att ta reda på vad din chef egentligen pysslar med på jobbet?!
Klicka på starta kurs för att få ett tips mailat varje måndag denna månad.
Do you no longer want to participate in the course? You
cancel the course whenever you like.